Kategorie artykułów

Żyj zdrowo i bądź na bieżąco!

Nasze produkty

Nowe produkty ekotarg.pl - zmień swój styl na EKO i wyróżnij się z tłumu!


Najpopularniejsze


Jedz migdały!


Źródło wapnia, cynku, magnezu, potasu i witamin.


właściwości migdałówSkąd czerpać tak ważne dla organizmu pierwiastki jak wapń, magnez, czy cynk? Cennym źródłem ważnych składników odżywczych i energii są nie tylko  daktyle, o których wspominaliśmy w artykule pt. „Daktyle, czyli zdrowa alternatywa dla cukierków”. Można bowiem urozmaicić swoją dietę o inną, pyszną i wartościową przekąskę która wzmocni ciało i ducha.

 

Oto propozycją zarówno dla silnych i witalnych , jak i tych, którzy walczą o swoje zdrowie. Mianowicie, kilka słów o migdałach. Czy warto je jeść? Co ukrywa się pod łupiną tych znanych, acz nie do końca, bakalii?

 

Właściwości lecznicze migdałów

 

Okazuje się, że wprowadzenie do swojej diety migdałów przynosi organizmowi korzyści na wielu poziomach. Oto 10 pytań, które nurtują nie jedną osobę zatroskaną o zdrowie. A na wszystkie te pytania jest jedna odpowiedz- migdały!

 

1.      Jaka dieta na mocne zęby i kości? Jedz migdały!

 

Zawarty w migdałach wapń (200 mg wapnia na 100 g migdałów) i fosfor – to budulce naszych kości i zębów. Dodatkowo w migdałach znajduje się cenne białko. Regularne spożywanie migdałów powoduje stałe wzmocnienie kości i gwarantuje mocne zęby.

 

2.      Jak zmniejszyć stres i przemęczenie? Jedz migdały!

 

Zawarty w migdałach magnez sprawia, że stają się one doskonałą przekąską dla osób pracujących fizycznie, które na co dzień są narażone na przemęczenie, ale  także i w szczególności dla osób, które zmagają się codziennie z dużą dawką stresu w pracy biurowej. Bakalie te bowiem  wzmacniają ciało, obniżając poziom stresu i napięcia. Są także doskonałą przekąską dla pochłoniętych grami komputerowymi dzieci oraz wszystkich  pogrążonych w wirtualnej rzeczywistości.

 

3.      Jak dbać o serce? Jedz migdały!

 

Spożywanie migdałów korzystnie wpływa na układ sercowy. Migdały obniżają poziom złego cholesterolu ( LDL) i podnoszą poziom dobrego cholesterolu ( HDL). Dzięki temu zmniejszają ryzyko wystąpienia zawału, udaru mózgu, czy miażdżycy.

 

Garśc informacji o migdałach4.      Jak zmniejszyć i opóźnić zmarszczki? Jedz migdały!

 

W 100 g migdałów znajduje się ok. 240 mg witaminy E , która wzmacnia  układ krwionośny oraz chroni skórę przed pojawieniem się zmarszczek.

 

5.      Co jeść, by mieć dobry wzrok? Jedz migdały!

 

Dzięki zawartej w migdałach witaminie B2, zadbamy nie tylko o wzrok, ale i o prawidłowe działanie układu nerwowego.

 

6.      W jaki sposób chronić się przed przeziębieniem? Jedz migdały!

 

Aby uchronić się przed przeziębieniem należy  zadbać o zwiększenie odporności organizmu. Można to zrobić wprowadzając do diety migdały.  Warto również dodać, że migdały przychodzą  z pomocą również wtedy, gdy dopadnie nas już choroba. Pomagają rozprawić się z chrypą, suchym kaszlem. Są również pomocne w walce z zapaleniem oskrzeli.

 

7.      Jakie przekąski dla kobiet w ciąży i karmiących? Jedz migdały!

 

Kobiety w ciąży mogą i powinny spożywać migdały ze względu na bogactwo składników odżywczych, w tym zawartość żelaza, tak niezbędnego w ciąży. Dodatkowo warto w pielęgnacji ciała  skorzystać z olejków z  ze słodkich migdałów, by nadać skórze nawilżenia i elastyczności, chroniąc ją w ten sposób przed rozstępami. Taki olejek nie zawiera żadnych sztucznych dodatków i konserwantów. Jest zatem bezpieczny dla mamy i dziecka. Do tego nie tłuści ubrań. A z uwagi na to, że migdały korzystnie wpływają na laktację, polecane są również matkom karmiącym piersią.

 

8.      Co wspomaga dietę odchudzającą? Jedz migdały!

 

Podstawową zaletą migdałów w trakcie diety odchudzającej jest fakt, iż zmniejszają one poczucie głodu, przyspieszają przemianę materii i niwelują odkładanie się tłuszczu w tkankach.

 

9.      Osłabienie i wyniszczenie organizmu? Jedz migdały!

 

Migdały wzmacniają i odnawiają organizm. Są niezbędnym składnikiem diety rekonwalescentów oraz osób osłabionych, bez energii. Wzmacniają nerki, wątrobę, mózg, układ krwionośny i serce.

 

10.   Jak pokonać zaparcia? Jedz migdały!

 

Przygotowanie wywaru z migdałów zwanego mleczkiem migdałowym i podawanie go dorosłym oraz dzieciom jest skutecznym środkiem w walce z zaparciami.

 

Uwaga!

 

Aby migdały zachowały wszystkie wartości odżywcze, nie należy ich poddawać obróbce termicznej. Wysoka temperaturze powoduje wytrącenie się z nienasyconych kwasów tłuszczowych- szkodliwych dla zdrowia kwasów tłuszczowych trans, które powodują wzrost złego cholesterolu, cukrzycę i tycie.

 

Przechowywanie migdałów- wskazówki

 

Migdały powinno się przechowywać w lodówce, szczelnie zamknięte w pudełku.

 

K. Nowotarska

 

Źródło:

„Cztery kroki do zdrowia” Stefania Korżawska

„Ziołowe gotowanie” Stefania Korżawska

www.medycyna-alternatywna.wieszjak.pl

www.jejzdrowie.pl

www.abczdrowie.pl

 


Opinie

facebook
Ta strona wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Aby kontrolować pliki cookies, należy wejść w opcje przeglądarki i w zakładce „prywatność” zmienić dotychczasowe ustawienia. Dalsze korzystanie ze strony, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie równoznaczne ze zgodą użytkownika na używanie informacji zawartych w cookies przez właściciela strony. Akceptuję