Zdrowie

Niedobór magnezu – stres i skurcze mięśni

Jak uzupełnić magnez w organizmie?

Nagła pobudka w nocy i bolesny   skurcz łydki? A może ostatnimi czasy większa drażliwość i podatność na stres? Wszystko to efekt niedoboru magnezu.

Po czym poznać, że mamy niedobór magnezu?

Pierwszym objawem są skurcze mięśni, w szczególności łydek, jednak możliwe są również skurcze kciuka lub ramienia. Następnie pojawiają się kolejne symptomy:

Czy wiesz, że…

Dzienna dawka magnezu dla dorosłego człowieka wynosi 250- 300 mg

  • samoczynnie drgająca powieka oka,
  • zaburzenia snu,
  • problemy z koncentracją,
  • nerwica, ataki paniki, depresja,
  • podatność na infekcje,
  • niskie ciśnienie we krwi,
  • wypadanie włosów,
  • łamliwość paznokci.

W jaki sposób uzupełnić magnez w organizmie?

Przy niewielkim niedoborze wystarczy naturalna suplementacja, polegająca na wprowadzeniu do swojej codziennej diety produktów spożywczych bogatych w ten pierwiastek.

Produkty bogate w magnez:

Uwaga!

Gdy pojawią się już objawy niedoboru magnezu terapia uzupełniająca powinna trwać min. 1 miesiąc.

  • pełnoziarniste pieczywo, otręby,
  • kakao, czekolada,
  • banany, maliny,
  • migdały, orzechy,
  • morele, figi,
  • soja,
  • ryby,
  • zielone warzywa liściaste.

Warto pamiętać, iż przyswajanie magnezu powiązane jest również z ilością potasu w organiźmie. Dlatego też razem z produktami bogatymi w magnez należy jeść te, które obfitują w potas. Przede wszystkim warto pić sok pomidorowy.

Porada na drgającą powiekę:

Należy uzupełnić przede wszystkim potas w organiźmie poprzez wypicie litra soku pomidorowego. Jeżeli nie mamy dostępu do świeżego soku, to można kupić przecierowy sok pomidorowy bez cukru.

Produkty zaburzające przyswajanie magnezu oraz wypłukujące magnez z organizmu:

W przypadku niedoboru magnezu, warto nie tylko wprowadzić do diety produkty, które powodują jego wchłanianie, ale i przeciwdziałać jego wypłukiwaniu, przez zrezygnowanie z takich napojów jak: kawa, napoje gazowane i alkohol.

Terapia oparta na naturalnych metodach uzupełniania magnezu we krwi trwa dłużej, niż w przypadku kuracji farmaceutycznej, ale z pewnością jest bezpieczniejsza i smaczniejsza.

K. Nowotarska

O autorze

Powiązane artykuły

Zostaw komentarz

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie widoczny.