Orzechy arachidowe, które bywają też nazywane ziemnymi lub fistaszkami, cieszą się dużą popularnością. Jednak większość z nas traktuje je jedynie jako przekąskę i nie przywiązuje dużej uwagi do ich właściwości. Jednak warto pamiętać, że orzeszki arachidowe mają wiele pozytywnych właściwości zdrowotnych i odżywczych. Nie każdy zdaje sobie sprawę z faktu, że zawierają najwięcej białka ze […]

Czytając etykiety podczas robienia zakupów, na pewno wielokrotnie spotkaliśmy się z różnymi rodzajami cukrów dodawanych do produktów spożywczych. Wybieramy te produkty, które według nas mają najlepszy skład. Jednak cukru jest tak dużo wszędzie, że często nie znając pojęć i nazw chemicznych, wybieramy to, co wydaje się najbardziej naturalne, np. fruktozę. Czy to dobry wybór?

Jak prawidłowo rozpocząć rozszerzanie diety niemowlęciu karmionemu piersią? Kiedy to zrobić? Co podać jako pierwsze? Jak często i ile razy w ciągu dnia? Przedstawiam sprawdzony sposób na łagodne i przyjazne dziecku rozszerzanie menu. Oto najważniejsze zasady.

Na popularności zyskuje weganizm, czyli rezygnacja z mięsa, jak również produktów zawierających składniki pochodzenia zwierzęcego. Wybierane są również ubrania, kosmetyki i inne rzeczy codziennego użytku produkowane w duchu tych zasad. W większych miastach bez problemu znajdziesz restauracje lub bary z menu roślinnym. Rozważasz taką zmianę w swoim życiu? Przeczytaj, co warto wiedzieć.

Dieta wegetariańska wciąż budzi wątpliwości – wiele osób uważa, że jest zbyt radykalna, a mięso to niezbędny element wspomagający prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Warto jednak zwrócić uwagę na jej różne odmiany m.in. owowegetarianizm, który nie jest tak restrykcyjny i dopuszcza spożywanie jajek. Dlaczego akurat ten produkt znalazł się w jadłospisie owowegetarian?